vrijdag 1 september 2017

Van gezonder eten en gewoonten veranderen. Min 4,3 kg op 25 dagen tijd and still counting ...

Ik ben op dieet. Punt. Daar, ik heb het gezegd. Zo schrik dat ik het heb om het tegen anderen in real life te vertellen, zo weinig angst heb ik om het online te delen. Mijn instagram staat vol met foto's van mijn #healthyfood. En mijn opmerkingen erbij zijn hele verhalen geworden.
Maar in real life weten niet veel mensen ervan.

Waarom ik gezonder wil eten? Omdat het eindelijk maar eens gedaan moet zijn met die (soms tot wel) 4 XL zakken zoute chips per week. Met die suikerbom granola 's morgens waarvan ik dacht dat het ok was.

Met cola, fanta en sprite was ik een hele tijd geleden al gestopt. En dat deed deugd. Ook omdat mijn maag niet goed bruisdranken verdraagt. En onlangs kwam ik erachter dat 1 tonic 200 ca bevat! Vandaar dat je van gin tonic bijkomt ... Eye opener!

Raar maar door dat dieet, gezonder eten, drink ik plots ook maar 2 tassen koffie meer per dag. Terwijl mijn dag ervoor uit tot wel 5 tassen koffie bestond.

Ik kreeg van mijn diƫtiste Caroline veel tips. Zo mag ik van haar bij m'n slaatje van 's middags een halve kop rijst/quinoa of 4 craquottes/2 boterhammen eten. Omdat ik anders honger heb als ik tegen 18u thuiskom van m'n werk. En ik mag tussen 13 en 18u iets kleins eten: een potje natuuryoghurt of 1 portie fruit of 1 rijstkoek of iets dergelijks. Maar voor de rest was ik, volgens haar, heel goed bezig en erg gemotiveerd.

Op instagram heet ik 'vdwlies' en kan je mijn verhaal nog gedetailleerder volgen ...

Mijn regular breakfast: havermout (zonder suiker), magere yoghurt, (soms kaneel) en veel fruit! Soms maak ik overnight oat.

Als ik tegenwoordig ga uit eten, dan kies ik een maaltijdsalade.

Mijn slaatje van 's middags waar dus nog wat koolhydraten bij mogen van Caroline, mijn diƫtiste.